21 March 2012

Di suatu petang

Kebiasaannya kalau balik cuti ke n9, aku suka mengabiskan masa dengan keluarga dan keluar jumpa kekawan.  Jaranglah kalau balik tak keluar.  Selalunya akan keluar...paling cikai pun keluar tengok wayang ataupun keluar makan.  Tak dapat keluar reramai, keluar berdua pun jadi, asalkan dapat keluar.  Al-maklumlah duduk di perantauan tak dapat nak bersosial sangat.  Lepas waktu kerja terus balik rumah.  Weekend pun duduk rumah.  Ohh sangat tak bersemangat life macam tu.  Disebabkan tulah bila apply cuti, tahap kaw kaw punya.  Bajet opis tu saudara mara sendiri punya.


Cantikkan view?  Tempat ni dekat PD, Pantai Blue Lagoon.  Masa ni aku teman Kecut jumpa member dia berpicnic dekat sini.  Air baru nak pasang.  Actualy kalau dekat PD memang banyak pantai.  Tapi ayah aku lebih suka bawak family aku mandi manda dekat sini.  Mungkin tempat ni tak ramai sangat orang.  Kalau dekat area Telok Kemang confrim padat + jem tahap kaw kaw.  Masa ni aku tak mandi pun, tapi tengok orang lain mandi.haha.


Mamat ni kemain bersemangat lagi main layang-layang.  Walaupun dekat pantai tapi masa ni angin tak adalah kuat sangat, matahari atas kepala..panas, boleh sunburn kulit.  Sempat jugaklah aku dengan Kecut main air, berpicca-picca dan usha orang. *opppssss....





Aku memang suka view dekat sini.  Cantik sangat.  Lepas puas menadah kulit bawah cahaya matahari, aku dengan Kecut plan nak pergi ke Hutan Rekreasi Tanjung Tuan.  Aku pernah masuk hutan ni masa zaman sekolah tapi tak pernah sampai pun dekat Rumah Api Tanjung Tuan.  Ha...dekat sini ada Rumah Api.  Puas meroyan minta adik aku bawakkan, harammm.  Sebaiklah Kecut & Man nak bawak dan temankan.hehe.  Riang ria tak terkira dibuatnya.  Nak masuk ni kena bayar tau, RM2 kalau tak silap.


Sebelum masuk beli air siap-siap, kang ada yang tercungap-cungap minta air, mana nak carik air tengah-tengah hutan.  Boleh tahan jauh jugaklah nak sampai ke Rumah Api.  Patut la adik aku tak nak bawak aku joging dekat sini.  Kalau ada yang nak kurus tu, aku syorkan datang joging dekat sini..memang terbaiklah, confirm semput.  Jom layan gambar.  Biarlah gambar yang menceritakan segalanya. *cewah.

sementara tunggu dak Man, berpicca-picca dulu

jalan sambil minum air, penat katanya


akhirnya.....tu tu Rumah Api.


muka kepenatan tapi still nak berpicca


ada gaya penyambut tetamu budak berdua nie.








Frustlah masa ni sebab tak dapat nak masuk dekat area Rumah Api tu, tutup.  Aku rasa kalau nak lepak tengok matahari terbenam pun ok dekat sini.  View pun cantik juga, so memang puas hatilah.


p/s : Aku buat entry ni bukan nak promote PD tau.hehe.  Secara kebetulan jer datang lepak dekat sini.
~tata.

2 comments:

  1. weiii bayar 1 henggit je rrr...

    ReplyDelete
  2. Owhh yke??? aku ingat rm2..lupe la

    ReplyDelete