18 March 2012

Cuti balik kampung baru-baru ni, aku berkesempatan berjimba-jimba dan berdua-dua dengan kawan aku, Kecut a.k.a Haida.haha.  Nama dia punyalah sedap mak bapak dia bagi tapi aku suka suki jer panggil Kecut.  Sebaiklah dia redha jer.  Time tu dekat sekolah adalah dua tiga orang nama sama dengan dia.  So bagi nak menyenangkan kerja aku kalau nak mengumpat ke apa, takut salah orang nanti, aku pun bagilah satu nama khas dekat dia.  Fames poitt cikgu-cikgu pun panggil dia Kecut gak.haha.  Untunglah ada nama khas kan.  Eh...mak ayah, adik adik aku pun panggil dia Kecut gak. *matilah aku kalau dia baca ni.

Kurus & keding sebab tulah dapat nama khas.


Mula-mula planning nak main boling ramai-ramai.  Tapi disebabkan yang lain busy dengan anak bini, maka terpaksalah batalkan niat nak main boling dan ke Melaka lah arah tuju seterusnya walaupun tak dirancang. 
Dekat Melaka memang banyak tempat menarik kalau nak bercuti dengan kekawan atau keluarga.  Contohnya ada Zoo Melaka, Melaka Taming Sari, Melaka River Cruise, Perkampungan Portugis, Afamosa Water World dan banyak lagilah. *cer google.  Keluar hari tu sempatlah tawaf Mahkota Parade & Dahtaran Pahlawan.  Lepas dah puas tawaf dalam shoping complex, rasa nak cuci mata lihat pemandangan(kekonon)...aku pun ajak Kecut pegi naik Kota Afamosa.

ihsan cik google.

Muka bersemangat waja sebelum naik

Menurut sejarah Kota Afamosa ni dijadikan kubu Portugis kot.  Aku pun tak berapa nak pasti, kang pakai tulis kang..silap-silap salah mau kena setepek.  Orang sekarang ni pantang salah cakap sikit confirm nak hentam orang tahap kaw kaw punya.  Opppsss macam teremosi pulak.  Ok sambung balik..Last aku naik Kota Afamosa ni pun zaman sekolah, time rombongan Cik Kiah sekolah.  Pergi pakai baju sekolah, beratur (beradap sopan jer)..lepas tu sebok beli kipas tangan lah, gelang yang boleh tulis nama pakwe, key chain kekonon beli nak bagi souvenirs dekat kekawan yang tak dapat pergi dan adik beradik.  Sweet-sweet jer bila ingat balik. 







Pemandangan daripada sini memang cantik dan berangin, sejuk jer rasa.  Puas hatilah kalau nak lepak dan berpicca-picca.  Aku pulak pakai wedges naik sini.  Memang sakit kaki la weiii.  Time naik kemain laju dan bersemangat.  Nak turun tu muka kemain masam lagi sebab penat + kaki lenguh.  Kalau tahu nak naik sini, confirm pakai selipar dak jepun jer.

budak bajet

Disebabkan kepenatan, so kitaorang batalkan niat nak pergi tempat lain.  Repeat lain kali pulak.  Melaka dengan N9 bukan jauh mana pun.  Apa apa pun keluar pegi Melaka memang best.  Thanks Kecut sebab sudi bawa aku jejalan.*ayat puji.

~Tata

2 comments:

  1. amboi2 ngutuk aku na....hehehe
    pasni kite g negara belanda plak k...huhu

    ReplyDelete
  2. hahaha..ko suport sume eh??
    tq..i syg u lebihhh la..hehe

    ReplyDelete